'
ARCHIWUM
- Szczegóły
- Kategoria: ARCHIWUM
Witam. Ja pragnę poruszyć problem przedstawiony przez Pana WMW. Wynika z tego, że IPN staje ponad prawem stanowionym przez Sejm i Senat. Nie zważając bowiem na wykaz w art.2 Ustawy z dnia 18.10.2006r. - stosuje, moim zdaniem w sposób nieuprawniony, własną interpretację jeśli chodzi o przynależność do organów bezpieczeństwa zaliczając do nich grupy pracowników MSW, których charakter pracy nawet w tym restrykcyjnym prawie - nie daje do tego podstaw.
Jako kolejną grupę "z łapanki" przytoczę Główny Inspektorat Ochrony Przemysłu MSW. Sam fakt,że został on powołany w 1959 r. przez óczesny Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów wskazuje na ekonomiczno-gospodarczy charakter zadań tej instytucji chyba, że przeciwdziałanie przestępstwom gospodarczym a głównie dość masowym kradzieżom mienia w zakładach przemysłowych należy uznać za działalność przeciw opozycji w rozumieniu przesłania preambuły do Ustawy z dnia 23.01.2009r.Byłoby to jednak wręcz chore ale widocznie jest to komuś "na rękę" skoro Władze, właściwe organizacje społeczne oraz media nie zabierają głosu na ten temat. Psząc o tym pragnę m.in. zaapelować szczególnie do kierownictwa byłego GIOP MSW o zabranie głosu w tej sprawie.O podzielenie się swoją wiedzą i radą .
I.P.
- Szczegóły
- Kategoria: ARCHIWUM
Sędziowie Trybunału Konstytucyjnego, którzy 24 lutego 2010 r. tak ochoczo obcięli esbekom emerytury, posługiwali się określeniem "oficerowie SB". Zamaskowało ono fakt, że nie wszyscy funkcjonariusze służb bezpieczeństwa państwa PRL BYLI OFICERAMI, ŻE ZWŁASZCZA W TAK ZWANYCH PIONACH TECHNICZNO-OPERACYJNYCH SB (podsłuchy i przegląd korespondencji, obserwacja czy paszporty) WIĘKSZOŚĆ STANOWILI CHORĄŻOWIE I SIERŻANCI. I ich etaty były niższe. Ale nie o tym chcę napisać.
- Szczegóły
- Kategoria: ARCHIWUM
Witam. Z uwagą śledziłem i śledzę losy haniebnej ustawy obnizającej emerytury niektórym byłym funkcjonariuszom rsw. I choć ustawa ta nie dotkneła mnie materialnie, bo w "wyklętych" słuzbach byłem tylko 4 lata a po odejściu ze służbu przepracowałem 20 lat w cywilu - co mi wyrównało z naddatkiem stratę tych 4 lat - przeżywałem losy ustawy bardzo emocjonalnie. Odszedłem ze słuzby tuż przed utworzeniem Policji - nie byłem więc nigdy policjantem ani funkcjonariuszem UOP i teraz cieszę sie z tego powodu. Pracowałem w pionie, który nie był weryfikowany, ale wolałem odejść, bo nie ufałem nowej władzy. I mialem racje - po 20 latach wypięła się na tych, co jej zaufali. Zastanawiam sie, czy nie powinniście zainicjować powstania fundacji, która wspomagałaby najciężej materialnie poszkodowanych emerytów? Może ci, którym dużo nie zabrano, ci którym nic nie zabrano (jak ja), ci którzy jakoś prosperują oraz solidarni byli milicjanci (oczywiście nie pokroju W. Mikusińskiego) zadeklarowaliby jakąś stała skladkę? Można by z tych pieniędzy udzielać wsparcia, dawać zapomogi tym, którym zabraknie na lekarstwa, czynsz czy po prosty na jedzenie.
Mmarek 47
- Szczegóły
- Kategoria: ARCHIWUM
Nigdy nie przypuszczałam, że awansuję do miana "agenta spec.służb". Jako fukcjonariusz MO pracowałam w Departamencie PESEL MSW a od 1 sierpnia 1990 r. - w UOP. Wszystkie lata pracy (kilkanaście) w PESEL IPN uznał za służbę w organach bezpieczeństwa państwa.
Bardzo proszę o więcej informacji odnośnie zwrócenia się do IPN po dokumenty dotyczące przebiegu slużby (niby o jakie dokumenty mam się zwrocić i w jaki sposob je wykorzystać, o ile je otrzymam?).
WMW - wg IPN też agent
- Szczegóły
- Kategoria: ARCHIWUM
Wyciąg z rozmowy Andrzeja Dryszela z Prezesem Trybunału Konstytucyjnego - Bohdanem Zdziennickim z tygodnika "Przegląd" nr 10 z dnia 14 marca 2010 r.
....Rozumiem, że skoro zdecydował się pan na napisanie zdania odrębnego, to głęboko nie zgadza się pan z wyrokiem TK?
- Tak, nie zgadzam się, i dlatego napisałem zdanie odrębne. Uważam, że sędzia tylko wtedy może pisać zdanie odrębne, kiedy jest pewny, że jeśli nie zgłosi votum separatum, to będzie w konflikcie ze swoim sumieniem. W każdej innej sytuacji powinien podporządkować się zasadzie kolegialności.
Strona 55 z 111