'

ARCHIWUM

Prezes ZBFSOP powiadamia o zaplanowanym na 9 kwietnia 2011 r. godz. 10:00 zebraniu koła mazowieckiego. Będzie miało otwarty charakter, a więc oprócz członków koła, także dla osób które przystąpiły do inicjatywy złożenia skargi w Strasburgu. Zebranie odbędzie się w Warszawie w "stołówce" przy ul.Rakowieckiej.

Za każdy rok pełnienia służby w latach 1944-1990 w organach bezpieczeństwa państwa, o których mowa w art.2 ustawy z dnia 18 października 2006r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (jednolity tekst: Dz. U. z 2007 r. Nr 63, poz. 425 ze zm.), emerytura wynosi 0,7% podstawy jej wymiaru (art. 15b ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin (jednolity tekst: Dz. U. z 2004 r. Nr 8, poz. 67 ze zm.), co oznacza, że wysokość emerytury wyliczanej wyłącznie za okresy pełnienia takiej służby może być niższa od 40% podstawy wymiaru tego świadczenia.

POSTĘPOWANIE SĄDOWE W SPRAWACH Z ZAKRESU 
UBEZPIECZENIA emerytalno-rentowego - SŁUŻB MUNDUROWYCH

1. Sprawy indywidualne z zakresu ubezpieczeń społecznych każdego z funkcjonariuszy mundurowych (jak również emeryta policyjnego i świadczeniobiorcy policyjnej renty rodzinnej), a w szczególności dot. ustalania uprawnień i wymiaru świadczeń emerytalnych są rozstrzygane przez Zakład Emerytalno-Rentowy MSWiA w drodze decyzji administracyjnych. Od niekorzystnych rozstrzygnięć tego organu funkcjonariuszowi (jak również emerytowi policyjnemu i uprawnionemu do policyjnej renty rodzinnej) przysługuje prawo odwołania się do właściwego sądu.
W tym artykule przedstawione zostaną te elementy postępowania, które, jak można sądzić, mają istotne znaczenie dla skutecznego zaskarżenia decyzji ZER.

Dokumenty, jakie zostały złożone w SA przez prof.Pikulskiego, a które były znane także SN przy rozstrzyganiu sprawy "40% po 15 latach". Materiały te były także podstawą do uzasadnienia  pytania prawnego skierowanego przez Sąd Apelacyjny do Sądu Najwyższego

 

Zespół Prawny
Związku Byłych Funkcjonariuszy
Służb Ochrony Państwa
00-993 Warszawa
ul.Rakowiecka 2 A

  

DOKUMENTY POŚWIADCZAJĄCE PRAWO
FUNKCJONARIUSZY ORGANÓW BEZPIECZEŃSTWA PAŃSTWA
DO 40% PODSTAWY WYMIARU EMERYTURY
PO PIERWSZYCH 15 LATACH SŁUŻBY

 (wersja nr 2 - poprawiona i uzupełniona)

 Warszawa, 10 grudnia 2010 r.

Orzeczenie nie przynosi chluby SN, tak jak wcześniejsze orzeczenie TK obnażyło dyspozycyjność jego sędziów.  Zwróć uwagę na wycieczkę Sędziego Myszki w uzasadnieniu ustnym - 0,7 jest sprawiedliwe dla tych, którzy zwalczali etc. etc. Tak wymiar sprawiedliwości ocenia sens i prawne znaczenie weryfikacji.

Zatem, skoro nie ma ona absolutnie żadnego znaczenia na gruncie prawa polskiego, to tym bardzie nie będzie miała znaczenia na gruncie prawa wspólnotowego, a jeszcze w tak delikatnej materii....

Na marginesie, a może orzeczenia TK i SN byłyby inne, gdyby wcześniej próbować, w analogiczny sposób próbować, zredukować świadczenia emerytalne ówczesnym sędziom, ówczesnym parlamentarzystom, itp. itd.

Jako widać, sędziowie są aktywni (vide TK, Justitia, vide poprzednia sfera działaności  obecnego Pana I Prezesa SN), gdy chodzi o ich interesy, a reszta - ...........

Analogicznie parlamentarzyści - nikomu nie przyszloby nawet do głowy, aby z przypadku jednego  parlamentarzysty przestępcy wyciągać wniosek, iż wszyscy sa zbrodniarzami i wszystkich pozbawiać przywilejów... A może takie analogie należy czynić, aby uzmysłowić  sens orzeczenia TK ???

Pozdrawiam.

H.